Konserten räddad av malmömusiker!

Straxt efter Sahra Halgans plan landat ringer slagverkaren Aymeric Krol mig och säger att deras bagage inte kom med planet. Han listade snabbt de instrument han behövde för att kunna genomföra konserten. Efter några telefonsamtal hade vi fått fatt i vad som behövdes. Tack Johan Alexandersson för ditt engagemang och för att du räddade konserten. Gitarristen Mael Saletes hade som tur var sin gitarr som handbagage. Väl inne på Inkonst säger Sahra:
–Finns det wifi här? Jag vill kontakta somalier som bor i Malmö för att få låna en klänning jag kan ha på mig under konserten.
Just det, hennes bagage är också borta. Några meddelanden på Facebook senare kommer två personer från Somaliland förening i Malmö och hämtar Sahra Halgan. Ett stort tack till Somaliland förening för att ni räddade kvällen. Fantastiskt att se hur förankrad denna starka och samtidigt ödmjuka sångerska är hos såväl unga som äldre. Det var länge sedan vi hade sån blandning i ålder på en konsert. Mot slutet tog många mod till sig och gick upp på scenen för att få fotografera sig med Sahra Halgan. En konsert vi kommer minnas länge!