Nytt samarbete

När det blev känt att Malmö Kommun ville satsa på en verksamhet i Moriskan, var vi några föreningar som träffades för att ta fram ett förslag till hur man skulle kunna ha ett hus, där alla föreningar med gemensamma krafter ansvarar för driften. Många intressanta idéer och tankar kom upp. Vi nådde aldrig ända fram, men med föreningen Kontrapunkt hade ett starkt band knutits. För några veckor sedan kontaktade de Mix Musik. De hade ett förslag om ett samarbete. Det hela gick ut på att vi ska ge plats på scenen åt oetablerade grupper inom världsmusiken i första hand. Det ligger Mix Musik nära om hjärtat. Vår situation i dagsläget utan en fast scen, gör det svårt för oss att hålla liv i, det som en gång var en naturlig del av verksamheten.
Det är med stor glädje vi presenterar den första konserten på fredagen den 13 spetember, med Kirwani Orchestra på Kontrapunkts scen. För att komma in på arrangemanget måste man bli medlem i Kontrapunkt. Allt det går att läsa om i Facebookeventet.

Innan konserten kan du se en dokumentär om Ravi Shankar.

Pinga Frisim