Tummel och Östblocket på Babel

Mix Musik firar 20 år. En av milstolparna i föreningens historia heter Jeriko, numera Babel. Mellan 2000 – 2008 drev Mix Musik konserthuset tillsammans med Jazz i Malmö. Huset kom att bli en riksangelägenhet. Vi kan inte tänka oss ett finare sätt att hylla denna fantastiska konsertlokal än med en dubbelkonsert med Tummel och Östblocket. Det gick inte en säsong utan att någon av grupperna stod på scenen. Det vill vi uppleva en gång till. Två av Malmös giganter på världsmusikhimlen, stämningen kommer garanterat vara på topp.

Kvällen till ära kommer Tummel bjuda in gamla bandmedlemmar. Klarinettvirtuosen och Tummels gamla frontperson Annika Jessen kommer bland annat. Konserten på Babel den 25 april kl 19.30 inleds av Tummel, därefter Östblocket och avslutningsvis spelar de ett set tillsammans. Du kan köpa din biljett här.